۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

نرخ مشارکت اقتصادی در مازندران ۴۴.۸ درصد است

نرخ مشارکت اقتصادی در مازندران ۴۴.۸ درصد است

ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۴.۸ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله فتح الله پور بعدازظهر شنبه در دیدار نوروزی مسئولان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۴.۸ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است، میزان رشد اقتصادی در کشور را ۴۱ درصد اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری استان نیز ۵.۸ درصد است.

وی با بیان اینکه اقتصاد در شعار سال جاری تجلی بیشتری یافته است، گفت: مردمی کردن اقتصاد از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است و باید از ظرفیت مردمی در این حوزه بهره گیری کرد.

وی ادامه داد: برای تحقق شعار سال باید از ظرفیت مردمی در مجموعه راهبردها و اقدامات اساسی مورد توجه ویژه قرار دارد و بر اساس ارزش افزوده هدفگذاری شده در استان ۴۲۷ هزار تومان از مسیر سرمایه گذاری و ۸۰ هزار میلیارد تومان از مسیر بهره وری باید محقق شود.

فتح الله پور با اظهار اینکه مشکل اساسی و اصلی در حوزه صادرات است، گفت: اگر بتوانیم حلقه بازاریابی و صادرات را فعال کنیم به رشد اقتصادی در استان کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه امسال سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه است، گفت: این برنامه تا پایان شهریورماه باید تدوین و کامل شود.

کد خبر 5740340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha